Materiał na 12.05.2020
Temat dnia: „Tęczowy świat”
„Różowy” – wykorzystanie wiersza Marcina Brykczyńskiego do rozmowy i zadawania pytań o optymistycznym patrzeniu na świat: Co zobaczyły dzieci przez różowe okulary? W jakim nastroju były, oglądając świat przez różowe okulary? Odszukaj w pokoju różowy kolor i pokaż go.
Hokus – pokus, czary – mary, ogłaszamy sztuczkę nową,
przez różowe okulary świat zobaczysz na różowo:
różowe domy i miasta, różowy las tam wyrasta,
chmury i niebo hen w górze, pola, i łąki, i drzewa,
wszystkie różowe jak róże, i ptak różowy, co śpiewa
same różowe nutki, aż cieszą się kwiaty w ogródku
i znikają bez śladu smutki. Bo w świecie na różowo,
daję Wam na to słowo, nie może być żadnych smutków.
„Taniec siedmiokroczek” – poranna zabawa ruchowa przy muzyce.
„Rysowany wierszyk - kwiatek”- zabawa plastyczna przy wierszyku. Dziecko rysuje zgodnie ze słowami wiersza. Koloruje kwiatka według własnej inwencji.
„Różowe zdrowie”- zabawa kulinarna, wykonywanie koktajlu - owocowego. Rodzic gromadzi potrzebne produkty i przedmioty do zrobienia mlecznego koktajlu z truskawek. Razem z dzieckiem płucze truskawki, obiera z szypułek i wrzuca do blendera. Można dodać cukier i ulubiony dodatek mleczny: mleko roślinne, mleko krowie, jogurt, kefir.
„Tęcza”- zabawa ruchowa orientacyjno - porządkowa. Dziecko chodzi po pokoju w rytmie melodii. W czasie przerwy w muzyce szybko szuka koloru podanego przez Rodzica, gdy muzyka powraca, dziecko znowu maszeruje.
„Kolorowy świat”- zabawa plastyczna. Rodzic przygotowuje dla dziecka farby w kolorach: żółtym, zielonym, czerwonym, niebieskim. Dziecko ma za zadanie mieszać dwie dwie dowolnie wybrane przez siebie farby. Podają nazwy powstałych kolorów. Malują nimi obrazek na dowolny temat.